Вхід на сайт

Час

Пошук

Календар

Опитування

Хто ви?
Всього відповідей: 172

Друзі сайту

talschool-music Від свята до свята! http://percha-shodunka.ucoz.ru/ "Весела Абетка" — Для дітей України
Презентації для дітей
 З думкою про учня...
Cеть учителей начальных классов
Nachalka.com - сайт для детей, родителей, учителей начальной школы. http://pustunchik.ua





Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS


Стрельник Олена Анатоліївна
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Цікавинки


Прочитай деформований текст.

раУкїнкась чні

Чи єзнате ив українкусь чін? О, ви ен знатеє її! Я мав порозмів. Приньтесьгля од неї. З редисени

абен тьсядиви сяцьмі. іВн тьгори, чеан тарліх. мляЗе у бносріму тлісві. сиКраво!

Відгадай загадки. Відгадки впиши.

Лігназемлюковдроюпухнастою,

Виграєнасонціниткоюсріблястою. ______________

Щозамайстермалюєнасклі

Айстрижоржинитрояндпелюстки?________________

Усвятковомузалістоїтьяккартинка

Веселазеленакрасуня             __________________

 

ЛЯЛЬКИ

вчДіата илишпо ігкираш. У Світлани илясиц. Зоя илашпо віпниак. А Катя — тикока.

іДтвача дупіть  до люмавік. Вони капожуьт каузк. Маюлик дубуть діар.

Підказки. Казку, котика, пошили.

 

КОШЕНЯ

ятіДм дапоруваил конешя. коиМал та дріАнйко граьсяют з мин. У зиМурка лібі алпик і метний сионк. іВн билють ломоко та биур.

Підказки. Подарували, Андрійко, Мурзика.

 

НАВЕСНІ

оСь і  петіл дін. ітиД нялиз апльта та пакиш.аЗвохали никовза та асин. Дореб у ісіл! ітиД ругтом жабіть дути. лопХч иик та вчдіакат граьют у мжиурк.

Підказки. Шапки, гуртом, жмурки, сани.

 

ГОЛУБИ

Біял хаит огвідничак. луГоби лююткь ромк. диОн погуб ісв ан ґаонк. ніВ чнируй. лоГуб

з урк люєк рхтиик лібах га рукпу.

Підказка. Ґанок, годівничка, ручний, крихти.

 

КЕДР

еКрд - ереодв гаерн та совике. вобурСт уердак стийовт та рямийп. ілкиГ нхпусаті від гоолк.

І аневсін, й уілтук, і зивмку, і овсеин лігик едрак еленіз.

Підказки. Пухнасті, кедр, товстий.

 

ЛУГ

лийпТе еньд. уЛг — кя ірзонкольоворий икимл. сьО ан лібу морашук ісв вірцукн.

аНд бабкулькою руклжяє бділкаж. Чуит вдінкіз сініп тпаіхв.

 

СНІГУР

У нісураг рудакг чеворан. зДьоб у нісураг стовийт.

ніСург баєовд кушиш. нВі дістєа анісння. ніСург виже   

уанс змивку. літукВ івн івділтєа.

Підказки. Довбає, грудка, дістає.холпчі

 

ЩИГЛИК

В віакна є гикщил. нВі півсає. віакно аєд глиукищ нозер. гикЩил зивкодхолпчиак. сніНаве

каївно ившірив пувистити глищика ан люво. нВі ідчивнив вніко. гликЩи тіполев, та нпоувервяс

домоду. ківаон сапоивд глиакищ в клікту.

Підказки. Зерно, повернувся, звик.

 

ПОЛКАН

Біял онкури дисить Полкан. нВі лийз. неьВд боаска писть у нокуір. чіонВ олПанк дисить

іляб ґаунк. олПакн гавкєа ан жичух. нВі оохроєян ахут.

Підказки. Конури, охороняє, ґанку.

 

КІТ

ивЖ у Федора ітк. валиЗ тоак Пушок. увБ нві арнийг, вістххнапустий.

Дроеб мвів шоПку шимей вилоти. льіТик роТхи шелзаестить у уктук — шуПок

жев амт. єуЧ ітк бздоич.

Підказки. Здобич, чує, гарний.

 

ЗАЙЧИК

Тота рипінс домудо цязай. чикайЗ ивж у ашакС юсв мизу.   коСаш вадав

цівеайз ормкув та купасту. аНсевні холпчик пувистви цязай ан люов.

Підказки. Волю, моркву, приніс.

 

НАВЕСНІ

оСь і  петіл дін. ітиД нялиз апльта та пакиш.аЗвохали никовза та асин.

Дореб у ісіл! ітиД ругтом жабіть дути. лопХч иик та вчдіакат граьют у мжиурк.

Підказки. Шапки, гуртом, жмурки, сани.

 

Мовні приклади

ШАР + ЛАЮ-РЮ + Ш     =    Ш....А..

КУ+РМ + КАЯ-МЯ  =    К..Р  ..А     

СТОР + ЛИЮ - РЮ + ЦЯ =   СТ..Л..ЦЯ

ЛЬО + ТА+ЧИР- АР + К=   ЛЬО    К

КОУ + ВИА + ЛЬ-УИ=    К.. ..АЛ..     

ПИО + ШУТ + А-ИУ =    П .. Ш .. ..   

ЛЮР + ДИЮ + НА - РЮ   =    .. Ю .. .. НА

ХАВ + ТЕК + А-ВЕ    =    ..А.. ..А   

ВУБЛИ + ЦЕ + Я-БЕ=    ВУ .. .. Ц ..   

КОС + РТО - СТ + ВА= КО .. О .. А

СИП + НИИ - ПИ + ЦЯ     =   СИ    Я

ХУЖ + СЮТ - ЖЮ + КА    =   ХУ    А

Щ + ВІТ + УКА - ВУ    -    ..І.. ..А     

ЧАФ + ЙО - ФО + НИК    =    ..АЙ.. ..К

САЧ + ЛАЯ-ЧЯ + Т    =   С..Л..Т       

ГАП + ЗЕ + ТАО- ПО=    ГА.. Е .. ..      

КЕ + АУР-ЕУ + ТА     =    К.. Р....    

АСК + ФИА - КИ + ЛЬТ    =   АС. ..ЛЬ.. Н

КО + ЛИЕ-ОИ + Н     =    К.. .. Н               

ПЯС + ТУ-ЯСТ + Х    =   ..У.. Г  

 ЗО + ЕР-ЗЕ + А=    Г..Р..   

ЮЗ + ГВУ-ЮГ + К     =    .. ..УК

 КАБ + НВА-БВ + Т    =    ..А..А

ВЛІ + УД-ЛУ + РО     =    В..Д..

ЕД + ТУ- ЕТ+Ш=.. .. Ш          

ОМ + РЕ-ОР + Д = …Е…          

 АОТ + ЛУЕ - ОУ + Т = АТ .. … Т         

ЮМ + АРП - ЮП + Ш = М … … Ш      

 ЗИІ + ЛРК-ИЛ+А    =  ЗІ … .. ..       

 НК + ТРА - НТ + Н= КР .. ..          

МУ + АРИ - УР + КА  = М .. .. К ..       

 ЛИ + АМС - ИС + ПА = .. А .. П ..          

 

 

Посилання http://annsite.at.ua/

 

Виправ помилки

хлопчик дмитрик ,  учитель іван степанович,

учень лисиченко, письменник шевченко, дівчина олеся,

корова зірка, дівчинка оленка, тарас григорович шевченко,

собака мухтар, пес бровко, учитель ірина сергіївна, папуга кєша.

 

КАЗКА ПРО АПОСТРОФ

                Колись літер було тридцять чотири. «Я» — король, «Ю» — королева, «Ї» — їхня донька. Усі вони були з двома слугами. М’який знак був королівським міністром, а у нього був помічник – апостроф. Літери були мешканцями королівства під назвою Алфавіт. Король, королева та їхня донька дуже любили апострофа – помічника м’якого знака. Він був добрий та працьовитий. Апостроф, як його називають сьогодні, був не гірше, ніж донька короля і королеви. Його любило усе королівство, окрім однієї літери. І це була літера «Є». Цій «Є» докучило бути головною над усіма солдатами, адже на цій роботі тільки і робила вона, що кричала на своїх підлеглих. «Є» подумала, чому б не зайняти місце помічника міністра м’якого знака – апострофа. Вона надіслала листа апострофу, що йому треба їхати до королівства Книг, бо він там потрібен. Апостроф поїхав, а помічником міністру напросилася «Є». Незважаючи на те, що у «Є» також було двоє слуг, це не допомогло їй стати такою, щоб усе пом’якшувати, як це робили король з королевою. «Є» так і залишилася крикухою, яку ніхто не зміг полюбити. Міністру м’якому знаку також не подобався такий помічник. Але нічого не зробиш – апостроф поїхав.

                 «Що сталося з апострофом?» — спитаєте ви. Він повернувся до королівства Алфавіт. Апостроф розповів, про що дізнався у королівстві Книг. Йому розповіли, що він народився у королівстві, де панує король Знак Оклику. Цьому королю дуже потрібен в помічники апостроф. Та апостроф зажурився, що не знав, де це королівство і як воно зветься. Йому дуже хотілось побачити місце, де він народився. Тоді король «Я» сказав, що це королівство Знаків та сумно зітхнув. Апостроф пообіцяв відвідувати королівство Алфавіту, подякував за все королю із королевою і пішов.

                    З тих пір літер стало тридцять три, а знаків — на один більше.

ВАЖЛИВИЙ ЗНАК

                 Якось увечері, коли звуки відпочивали після вечері, сидячи біля фонтана серед квітучих кущів троянд, до них підійшов маленький чоловічок і сказав:

— Добрий вечір, звуки! Я приніс вам невелике завдання від королеви Фонетики і якщо треба можу допомогти вам у його виконанні.

Він протягнув їм листа, в якому Фонетика просила перекласти з російської мови на українську декілька слів: «Соловьи, бурьян, вьюн, перья, семья, пьеса».

Звуки відразу взялися за роботу. Але, хоч здавалося, що вони все переклали вірно, слова, які в них вийшли, при вимові звучали якось не так, як треба.

От що у них вийшло: солові, бурян, вюн, піря, сімя, пєса.

— Щось погано вийшло! – засмутилися вони.

— Я знаю, що трапилося! – вигукнув звук «в». — Треба поставити в них м’який знак, як це було в російських словах.

Тут до них підійшов посланець королеви, який приніс цей лист, і сказав:

— Ви не можете цього зробити.

— Чому? – запитали звуки.

— Тому що в російській мові в цих словах стоїть розділовий м’який знак. В українській мові м’який знак лише пом’якшує приголосні.

— Що нам тоді робити? Підкажи нам, якщо знаєш.

— Вам потрібно скористатися моєю допомогою, — відповів чоловічок.

— Як це? — здивувалися звуки. — Невже ти можеш нам допомогти, адже ти не звук і не буква?

— Я – апостроф! В українській мові я можу, якщо потрібно, замінити розділовий м’який знак. А взагалі, я показую, що приголосні б, п, в, м, ф та р, які можуть стояти переді мною, завжди вимовляються твердо, а голосні я, ю, є, ї, які стоять після мене, позначають два звуки – йа, йу, йе, йі.

                  Коли апостроф став на своє місце в словах, вони одразу стали вірно звучати, і всі дуже цьому зраділи.

                  Звукам дуже сподобався апостроф, і тому вони збудували йому будиночок поряд зі своїми. Тепер вони часто ходять один до одного в гості, а він завжди допомагає їм при перекладі та складанні слів.

 

АПОСТРОФ — ЦЕ «КОМА З ТВЕРДИМ ХАРАКТЕРОМ»

                    У граматичному царстві жила-була кома. Усі букви з нею дружили. Та була в них така проблема: в українській мові нема твердого знака, і замінити його нічим. Тому слова не були правильно складені. Кома сказала, що вирішить цю проблему, але ніхто їй не повірив, і тому з нею ніхто, крім букв: б, п, в, м, ф, р, я, ю, є, ї, не хотів більше дружити. Тоді вона злетіла в повітря і стояла тепер тільки між друзями, після б, п, в, м, ф, р і перед я, ю, є, ї. А через це у неї став твердий характер. Так із коми утворився апостроф.

Джерело  http://svitlytsia.crimea.ua/


Copyright MyCorp © 2017