Вхід на сайт

Час

Пошук

Календар

Опитування

Хто ви?
Всього відповідей: 170

Друзі сайту

talschool-music Від свята до свята! http://percha-shodunka.ucoz.ru/ "Весела Абетка" — Для дітей України
Презентації для дітей
 З думкою про учня...
Cеть учителей начальных классов
Nachalka.com - сайт для детей, родителей, учителей начальной школы. http://pustunchik.ua





Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS


Стрельник Олена Анатоліївна
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Родзинки


Творчі завдання на розвиток продуктивного мислення молодших школярів на уроках математики з розділу «Величини»

Дано прямокутник зі сторонами 12 см і 10 см. Що треба зробити

з його довжиною, щоб вийшов квадрат?

 

На прямій лінії 5точок. Відстань між кожними двома сусідніми

точками 1 см. Яка відстань між крайніми точками?

 

 «Мій хвіст,— сказав кіт,- - має 12 см і ще половину мого хвоста». Яка довжина хвоста цього кота?

У тварини дві праві ноги, дві ліві ноги, дві ноги попереду, дві позаду. Скільки ніг у тварини?

 

Марійка має дві ляльки, три яблука, одну шоколадку, два апельсини, п'ять персиків і один, велосипед. Скільки фруктів має Марійка?

 

Ти заходити до кімнати, у якій є свічка і гасова лампа. Що ти за­палиш спочатку?

 

Кухар насипав рис порівну у 2 склянки. Потім він з однієї склян­ки пересипав рис у каструлю. Де рису більше: у каструлі чи у склянці?

 

Скільки кінців у палиці?

У 2 палиць?

У двох з половиною?

 

Що буде з козою, коли їй мине 7 років?

 

Якщо Марина старша на 2 роки від Віри, а Віра на 3 роки старша від Олі, то хто старший:Марина чи Оля? 

 

Тимко сказав: «У мене 10 марок, а в тебе, Сашко, скільки?» Саш ко відповів: «У мене стільки марок, скільки і в тебе, та ще половина всіх твоїх марок». Скільки марок у Сашка?

 

Скільки одержимо, якщо додамо до найбільшого одноцифрового числа найменше одноцифрове  число? 

 

Онук запитав дідуся: «Скільки тобі років?». Дідусь відповів: «Якщо проживу ще половину того, що прожив, та ще 1 рік, то мені буде 100 років». Скільки років дідусеві?

(Відповідь: 66.)

 

Скільки одержимо, якщо додамо до найбільшого однозначного числа найменше однозначне натуральне число?

(Відповідь: 9 + 1 - 10.)

 

Скільки одержимо, якщо додамо найбільше двозначне число  і найменше однозначне число?

(Відповідь: 99 + 1 = 100.)

 

На скільки одиниць більше найбільше двозначне число, ніж найбільше однозначне число?

(Відповідь: 99 - 9 = 90.)

 

В рамках двадцяти назвати число, в якому число одиниць на 7 більше, ніж число його десятків.

(Відповідь: 18.)

 

Написати двозначне число, в якому число десятків на 9 більше числа одиниць.

 

Задачі для розвитку логічного мислення в учнів початкових класів.

 

Трійка коней за 1 год пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг один кінь. ( Кожен кінь пробіг 15 км.)

 

5 землекопів за 5 год викопують 5 м рову. Скільки землекопів викопають 100 м рову за 100 год. (100:5=20 разів;5*20=100 землекопів. Відповідь: 100 землекопів викопають 100 м рову за 100 год.

 

Чи можна 30 горіхів розкластина 5 купок, щоб числогоріхів у кожній купці було непарним? (Можна. 1+3+5+5+7+9)

 

Андрій сказав:"У мене 10 марок, а у тебе скільки, Сергію?". Сергій відповів: "У мене стільки ж марок, скільки в тебе, та ще половина всіх моїх марок". Скільки марок у Сергія? (Х=10+___    ___ марок у Сергія; 2 - Х=10;) Відповідь: 20 марок у Сергія.

 

Онук запитав у дідуся: "Скільки тобі років?", Дідусь відповів: "Якщопроживу ще половину того,щоя прожив, та ще 1 рік, то мені буде 100 років". Скільки років дідусеві? (Половину прожитого дідусем візьмемо за 1 частину, тоді частина життя, яку прожив дідусь, становитиме 2 частини, і тоді: 1ч+2ч=3ч; 100-1=99(років); 99:3=33(роки) - це становить 1 частину, а він прожив 2 частини, отже, 33-2=66 років зараз дідусеві)

 

Після доби, яку провів у лікарні на чергуванні, лікар вирішив відпочити і ліг спати о 8 год. вечора. На другий день він повинен був бути у лікарні об 11 год ранку. Тому він поставив будильник на 10 год. Скільки часу пройде до дзвоника будильника? (14 годин)

 

Хлопчик допомагав батькові пиляти колоду. Вони розпиляли її на 5 частин. Одне розпилювання тривало 3 хв. Скільки часу вони витратили, щоб розпиляти колоду? (3*4=12 хв.. Відповідь: вони витратили 12 хвилин.)

 

Усімї четверо дітей: Сергійко, Іринка, івась та Галинка. Їм 5, 7, 9 і 11 років. Скільки років кожному з них, якщо один із хлопчиків ходить у дитячий садок, Іринка молодша за Сергійка, а сума років дівчаток ділиться на 3? (Галині 11 років, Сергієві 9 років, Ірині 7 років, Івасеві 5 років). 

Логічні задачі для 3 класу

Завдання дуже не прості, навіть дорослій доведеться трошки напружитися, щоб перевірити чи правильно дитина вирішила. Забавні картинки допоможуть трохи розслабитися.
Отже, давайте почнемо. Доведеться потрудитися!
***
Нюша, Бараш, Копатич і Лосяш грали з м'ячами синім, зеленим, жовтим і червоним ... Яким з м'ячів грав кожен з них, якщо м'яч Бараша НЕ синій, у Нюши НЕ синій і не червоний, а у Копатича жовтий м'яч? 
***
Копатич запросив друзів на день народження до 18-00. Бараш дуже поспішав. У 17-30 він вже пройшов половину шляху. Якщо він буде йти з такою ж швидкістю, то прийде на 10 хвилин раніше. Скільки часу витрачає Бараш на дорогу до одного?
***
Маша, Катя і Олена вирушили в ліс за грибами. Маша знайшла 10 грибів, Катя стільки скільки Маша і половину від Леніних. А Лена стільки скільки Маша і Катя разом. Скільки всього грибів зібрали дівчинки? 
***
Якщо Вітя купить 3 пачки чіпсів, то у нього залишиться 4 рубля. А якби він захотів купити 5 пачок, йому б не вистачило 20 рублів. Скільки грошей у Віті? 
***
Валя любить молочні іриски і не любить шоколадні. У вазі 7 молочних і 4 шоколадних іриски. Скільки потрібно дістати цукерок не дивлячись, щоб серед них точно потрапила хоч одна молочна? 
***
Сидячи на уроці Діма мріяв: «Якби до моїх грошей додати ще половину та ще 20 рублів, мені б вистачило грошей на комікси. Скільки грошей у Діми, якщо комікси стоять 110 рублів? 
***
Саша, Стьопа і Коля грали в м'яч. Один з хлопчиків потрапив у вікно і розбив скло. Саша сказав: «Вікно розбив Не я». Коля сказав: «Вікно розбив Стьопа». Через деякий час з'ясувалося, що один з хлопчиків говорить правду, а інший бреше. Хто розбив вікно?
***
На заліку Вітя, Діма і Коля вірно вирішили різну кількість завдань. Вітя і Діма разом вирішили 6 завдань. Миколка і Вітя - 4 завдання. Хто з них отримає кращу оцінку, а кому не пощастило цього разу?
***
За 7 наклейок і два зошити Лена заплатила 120рублей. 5 наклейок коштують стільки ж, скільки половина всієї покупки. Скільки коштує одна наклейка і одна зошит?
***
Фрекен Бок спекла 30 булочок. Малюк з'їв кілька штук, Карлсон на 17штук більше. Домомучітельніца дісталося всього три плюшки. Хто скільки булочок з'їв?
***
Дядя Федір, Шарик, кіт Матроскін та Пєчкін вирішили піти взимку на полювання. Там вони потривожили ведмедя і тікали з лісу, обганяючи один одного. Шарик біг швидше Матроскіна, але повільніше Пєчкіна, Матроскін прибіг додому пізніше, ніж Дядя Федір, який втік повільніше Шарика. У кого більше шансів потрапити в лапи до медведю- шатуну? 
***
Три річки Дон, Сіверський Донець і Сал протікають в містах Семикаракорск, Ростов, Каменськ. Сіверський Донець протікає не в Семикаракорск, а Дон не в Кам'янсько і не в Семикаракорск. Річка Ростова має довжину трохи 798 км. Та річка, яка тече в Кам'янсько довжиною 1053 км. Визначте місцезнаходження та довжину кожної річки.
 

 

Цікаві задачі і питання з математики

 

  1. До шпака під час обіду прилетіло сім сусідів, на гілках зелених сіли і по вісім вишень з”їли .Скільки всього вишень з’їли шпаки ? ( 64 )
  2. Горіло 6 свічок, одна з них погасла. Скільки свічок залишилося ?(Одна)
  3. Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожен ? (2год)
  4. Яке ціле число без остачі ділиться на будь-яке ціле число, відмінне від 0? (0)
  5. Як називаються прямі, що перетинаються під прямим кутом? (перпендикулярні)
  6. Якщо кут дорівнює 30 градусів, то на які кути ділить його бісектриса ? (по 15 градусів)
  7. Якщо о 18 год ночі йде дощ, то чи можна стверджувати, що через  72 год  буде сонячна погода ? ( ні, бо буде ніч)
  8. Поставити між 5 і 6 такий  знак, щоб було число більше за  5, але менше  за 6. (5,6)
  9. Двоє братів і двоє синів  поділили  між собою три яблука так, що кожному  з них дісталося по одному. Як це трапилося?( батько, син, дідусь)
  10. Скільки буде десятків, якщо три десятки помножити  на два десятки?

(60 )

  1. Три в квадраті дорівнює 9,  сім у квадраті дорівнює  49. Чому дорівнює кут   у квадраті? Ваша відповідь.(90 градусів).
  2. Вчора в школі три дитини

Малювали три картини

Працювали три години

Якщо сто таких картин

Сто дітей сидять малюють,

Скільки треба їм годин?(3 години)

  1. Яке із тверджень правильне:

Якщо число ділиться на 100, то воно ділиться на 1000.

Якщо число ділиться  на  1000, то воно ділиться на 100. ( друге).

  1. Яке число таке саме, як і обернене до нього? (1)
  2. Якою  цифрою  закінчується число 21 у двадцять першому степені? (1) .
  3. Половина числа  дорівнює 15. Чому дорівнює його третина? (10)
  4. Заєць витягнув 8 морквин і з’їв усі , крім 5. Скільки морквин залишилося? (5 морквин).
  5. Три числа спочатку  додають, а потім їх  перемножують. Сума і добуток виявилися рівними. Які це числа? (1,2,3.)
  6. Знайти різницю  між  найбільшим  двоцифровим  числом і йому протилежним.(198)
  7. В скільки разів кілометр довший за міліметр?(в 1 млн . разів)
  8. На яке число треба поділити 2, щоб  дістати 4. (на одну другу)
  9. У будинку 5 поверхів однакової висоти. В скільки разів шлях по  сходах, який веде  на 5 поверх, більший за той, що веде на другий? (у 4 рази)
  10. Чи знаєте ви, що найменший птах на землі – колібрі – важить 1.8 г, а найбільший – страус - 90 кг.  У скільки разів страус важчий від колібрі ?(у 50000 раз)
  11. У трьох братів 9 олівців. У молодшого – на 1 олівець менше, а у старшого – на 1 олівець більше, ніж у середнього брата. Скільки олівців у кожного ?(2,3,4)
  12. Восьмилітрова посудина наповнена водою. Як, маючи 5-літрову і 3-літрову посудини, відміряти 1 літр води ? (3л води налити в 5-літрову, і ще  раз налити 3л, в 3-літровій посудині залишиться 1л)
  13. Якої довжини буде дорога, якщо  кубічний кілометр розрізати  на кубічні метри, положити їх в рядок?(1млрд м,1млн км )
  14. Вовк і Лисиця змагалися з бігу. Як розподілилися місця, якщо Вовк був одним із перших, а Лисиця була передостанньою.(1  місце –Лисиця,2 місце-Вовк).
  15. Як називається сторона прямокутного трикутника , яка лежить проти прямого кута.(гіпотенуза).
  16. Коли ми дивимось на годинник, а кажемо 100.(коли годинник показує 10 хвилин якоїсь години)
  17. Пофарбований куб з ребром в 10 см розпиляли на кубики з ребром в 1см .Скільки вийде кубиків з трьома пофарбованими гранями? Підказка: Куб має 6 граней, 12 ребер, 8 вершин.(8 кубиків)
  18. Як за допомогою лінійки побудувати кут, що дорівнює даному? Підказка: Яке з тверджень вірне?

Суміжні кути рівні.

Вертикальні кути рівні.(побудувати дві прямі, що перетинаються)

  1. Троє попросили засмажити їм трьох курчат. Кожен з’їв своє курча, і двоє курчат залишилось. Як це пояснити?(той, хто з’їв курча мав прізвище Кожний)
  2. Яка година у той час доби, коли частина доби , що залишилась, вдвічі  більша за ту, що минула.Підказка: Доба має 24 години.
  3. За який час можна засмажити три скибочки хліба на сковорідці, що вміщує лише дві скибочки. З одного боку необхідно підсмажувати 1 хвилину?(за три хвилини)
  4. Заєць висмикнув 8 морквин і з’їв їх усі, крім 5. Скільки морквин залишилося? (5морвин).
  5. Одне яйце вариться 5 хв. Скільки хвилин треба щоб зварити 6 яєць? ( 5 хв).
  6. У родині в кожного з шести братів є по сестрі. Скільки дітей у цій родині? (7).
  7. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь? (30 км)
  8. Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожен? (2 год).
  9. Супутник Землі робить перший оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт – за 100 хв. Як це пояснити? (1год 40 хв=100хв.)
  10. Одне яйце вариться 4 хв. Скільки хв. необхідно варити 6 яєць? (4 хв.)
  11. Маленьке, сіреньке на слона схоже? (Слоненя)
  12. Скільки крокодильчиків поміститься у багажнику? (Повний багажник).
  13. Перша жінка-льотчиця? (Баба-яга).
  14. Хто ходить сидячи? (Шахматист).
  15. Із якої тарілки не поїси? (Із пустої).
  16. Де очутився Мойсей, коли погасла свічка? (В темряві.)
  17. Уявіть: похмуро, йде дощ, їде трамвай, який у нього номер? (Мокрий).
  18. В кімнаті горіло 7 свічок, 3 з них погасили. Скільки лишиться?(З, останні згорять).
  19. Як далеко в ліс може забігти заєць? (До середини лісу).
  20. Коли ділене і частка рівні між собою? (Коли дільник дорівнює 1).
  21. Скільки буде якщо півсотні розділити на половину? (100).
  22. Чи можна між цифрами 5 і 6 поставити якийсь знак, щоб утворилося число, більше ніж 5 і менше ніж 6? (Потрібно поставити кому).
  23. Три послідовних натуральних числа дають в сумі 24. Знайдіть ці числа. (7, 8, 9).
  24. Летіли галки і сіли на гілки. Якщо на кожну гілку сяде по галці, то одній галці не вистачить гілки. А якщо на кожну гілку сяде по дві галки, то одна гілка лишиться без галки. Скільки було галок і гілок? (З гілки, 4 галки).
  25. Летіла зграя гусей: 1 спереду, 2 ззаду; 1 ззаду, 2 спереду; Один між двома і три в ряд. Скільки летіло гусей, і як вони летіли? (Троє гусей вряд один за одним).
  26. У будинку 200 квартир. Скільки разів на дверях написано цифру 7? (40 раз).
  27. Назва якої геометричної фігури в перекладі означає „столик"? (Трапеція).
  28. Наступне питання у нас про кохання. Одного разу хлопець-математик гуляв з дівчиною. Вона зірвала ромашку і почала відривати пелюстки, примовляючи: „Любить - не любить”. Тоді хлопець сказав: „Не варто цього робити. Це зайве. Достатньо тільки ...” (Підрахувати кількість пелюсток. Якщо парна, то любить).
  29. На озері ростуть лілії. Кожний день число їхнє подвоювалося, а на 20-й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера? (На 19-й день).
  30. Клаптик паперу розрізали на три частини. Потім одну з частин розрізали ще на три частини, і так зробили 40 раз. Скільки при цьому утворилось клаптиків? (81 клаптик)
  31. У кого більше ребер: у трьох паралелепіпедів чи у двох учнів? (Утрьох паралелепіпедів 36 ребер, у двох учнів 48 ребер).
  32. Увага! Чорна скринька! Скільки часу це тривало?Не багато і не мало. По одинадцять тижнів Було 13 раз. Про що тут йдеться? Хто ж відповідь дасть? Як ви думаєте, що у чорній скриньці?

 (Книжка „ 1001 ніч " - 7*11*13)

  1. Що стоїть посередині Києва? (Буква „є").
  2. Блокнот з обкладинкою коштують 11 гривень. Один блокнот на 10 гривень дорожче обкладинки. Скільки коштують блокнот і обкладинка окремо? (Блокнот -10.50, обл. - 0.50 грн.).
  3. Що потрібно робити, коли бачиш перед собою маленького зеленого чоловічка? (Переходити дорогу).
  4. Автомобіліст їхав до села. По дорозі він зустрів 3 легкових автомобілі і грузовик. Скільки всього машин їхало до села? (Одна).
  5. Чому дорівнює число „пі"? (3,14).
  6. Книжка коштує 1 гривню і ще півціни. Скільки коштує книжка? (2 гривні).
  7. Сиділо на гілці 7 горобців. Мисливець вистрелив з рушниці і вбив 1 горобця. Скільки горобців лишилося на гілці? (Жодного).
  8.  На гілці 5 яблук, на березі 7 гілок. Скільки яблук на березі? (Жодного).
  9.  Що важче 1 кг. вати чи 1 кг. заліза? (Рівні).
  10. Чому перукар у Марселі охочіше підстриже двох іспанців, ніж одного німця? (З двох одержить більше грошей, ніж з одного).
  11. Запитання російською мовою: „Что больше по площади: комната или полкомнаты?" (Однакові. Це гра слів).
  12. Маємо 3 склянки з соком і 3 порожні. Треба зробити так, щоб повні і порожні склянки стояли через одну, але взяти до рук дозволяється тільки один раз одну склянку. Як це зробити? Подумайте. (Із другої з правого краю склянки перелити сік у другу з лівого краю).
  13.  Назвіть найбільше двоцифрове просте число. (97).
  14. Що робить сторож, коли у нього на шапці сидить горобець? (Спить).
  15. Двоє друзів підійшли до річки, на березі якої стояв човен. Який може перевезти лише одного чоловіка. І все ж друзям вдалося переїхати на другий берег. Як це сталося? (Вони підійшли до різних берегів).
  16.    Чому дорівнює півтора третіх від ста? (50).
  17.     Скільки картоплі влізе у відро? (Картопля не лазить).
  18. Як правильно сказати 2/3 +3/4 дорівнює 1 7/12 чи дорівнює 19/12? (Не дорівнює).
  19. Чи може бути так, щоб в один і той самий момент Іван стояв за Петром, а Петро за Іваном, якщо можна, то як? (Можна, спинами)
  20. Двоє учнів грали в шахи дві години. Скільки часу грав кожний учень окремо? (Дві години)
  21. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь? (30 км.)
  22. Три різних числа спочатку додали, потім їх перемножили, суму і добуток виявились рівними. Які це числа? (1+2+3=!*2*3)
  23. Від шматка тканини довжинлю в 200 м. Кожний день відрізували по 20 м. Через скільки днів відрізали останній шматок? (Через 9 днів)
  24. Книга в обгорці коштує 1грн. 20 коп. Скільки коштує книга, якщо вона на 1 грн. дорожча за обгортку? (1 грн. 10 коп.)
  25. 1. Це число в народі називають нещасливим, приписуючи йому якісь “магічні сили”, і часто називають “чортовою дюжиною”. Що це за число?   (13)
  26. 2. У давньому Вавилоні це число вважалося “священним”, ним користувались під час вимірювань. Звідти й поділ року на місяці, доби на години, години на хвилини. Що це за число?    (12)
  27. Жив він у Греції у ІІІ столітті до н.е. Займався різними науками, а ще він атлет-п’ятиборець, у математиці відомий своїм решетом. Хто це? (Ератосфен)
  28. Що у перекладі з Грецької означає слово “матема”, від якого походить назва науки “математика”?  (Наука)
  29. Щоб стати полководцем, потрібно досконало знати теорію ймовірності, теорію пошуку, теорію ігор, математичне моделювання тощо. Це все – математичні дисципліни. Хто з видатних полководців провів 60 битв і отримав 60 перемог, причому лише в трьох мав чисельну перемогу? (Суворов)
  30. Як називається група цифр, які постійно повторюються в записі числа? (Період)
  31. Скільки дільників має число 12?  (6)
  32. Якою системою числення користуються всі народи світу? (десятковою) 
  33. Хто пливе найшвидше: людина-рекордсмен, дельфін, черепаха чи риба-меч?  (Риба-меч)
  34. Три хлопчики грали в шахи. Всього було зіграно три партії. Скільки партій зіграв кожний хлопчик?  (2)
  35. 11. У квадрата відрізали два кути. Скільки кутів залишилося?   (6)
  36. 12. 17 землекопів за 17 годин викопують 17 метрів канави. Скільки землекопів потрібно, щоб за 100 годин викопали 100 метрів канави?   (17)
  37. Назвіть найменше натуральне число. (1)
  38. На столі стояли три склянки з ягодами. Ягоди з двох склянок з’їли. Скільки склянок залишилося?    (три)
  39. Скільки квадратних метрів у одному гектарі?  (10 000м2)
  40. Піфагор, Лобачевський, Ковалевська, Менделєєв – відомі вчені. Хто з них не математик? (Менделєєв)
  41. Назвіть найбільше чотирицифрове число. (9999)
  42. У центрі Будапешта (Угорщина), недалеко від одного з найкращих мостів, стоїть кам’яний пам’ятник цифрі. Якій саме цифрі і чому? (пам’ятник 0; означає початок усіх доріг)
  43. Чому дорівнює два поділити на нуль? (на нуль ділити не можна)
  44. Як називається  частина доби? (1 година)
  45. Яке число без остачі ділиться на всі числа?  (0)
  46. На двох руках десять пальців. Скільки пальців на 10-и руках?   (50 пальців)
  47. Скільки морозива можна перевезти п’ятитонним вантажним автомобілем? (5 тон)
  48. Що важче: 1 кілограм заліза чи 1 кілограм пір’я?   (однаково)
  49. Одне яйце вариться 4 хв. Скільки хвилин вариться 5 яєць?    (4 хв)
  50. Скільки важить 1 кг води?  (1 кг)
  51. Летіло 5 качок. Двох качок мисливці вбили. Скільки качок залишилося?  (2 качки)
  52. У батька 5 дочок. Кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька?   (6 дітей)
  53. Кравець має кусок сукна 18 м і щодня відрізує від нього по 3 метри. На який день він це робить останній раз?  (на п’ятий)
  54. Горіло п’ять свічок. Дві з них загасили. Скільки свічок залишилося? (дві)
  55. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки йшло до станції. (1 селянин)
  56. Вася і Коля живуть у багатоповерховому будинку. Вася на другому поверсі, а Коля – на четвертому. У скільки разів підлога квартири Колі розміщена вище від поверхні землі ніж підлога в квартирі у Васі?  (у 3 рази)
  57. На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець вистріливши влучив у двох із них. Скільки горобців залишилось на дереві? (жодного)
  58. Чий це вислів «Математика — цариця наук, арифметика — цариця математики»?(Карл Гаусc.)
  59. Як можна від стрічки завдовжки 4 м відрізати 3 м, не користуючись метром? ( Треба згорнути стрічку навпіл, потім ще раз i відрізати.)
  60.  Чи можна поділити 3 апельсини між 2 батьками i 2 синами так, щоб кожному дістався один апельсин? ( Так, це дід, батько і син.)
  61. Соловей починає співати о 1-й годині ночі, зозуля — о 3-й  шпак — о 4-й, горобець — о 6-й. Котра година, якщо співають соловей і зозуля, а шпаки не чути? ( Третя)
  62.  Двоє грали в шахи 2 години. Скільки годин грав кожний ? (2 години.)
  63. (Поки журі підводить підсумки, музична пауза. Пісня.)
  64. У кого більше ребер: у 3 кубів чи у 2 капітанів? (У 3 кубів — 36 ребер, у 2 капітанів 48 ребер.)
  65.  Про що йдеться?

Її зустрінеш ти в розмові

І в літературній мові,

А в алгебрі  ти можеш взяти

Її портрет намалювати. (Про гіперболу.)

  1. З математичними об'єктами іноді мають справу люди зовсім не математичних професій. Ось вам приклад:

Для професії такої — спробуйте її назвати —

З паралельними прямими  

Справу слід постійно мати.

П'ять ліній паралельних

Горизонтально йдуть.

А що ж це за професія?

Хай відповідь дадуть!

(Музиканти і нотний стан.)

  1.  Французький король Людовик XVI, щоб поліпшити складне фінансове становище шляхом економії, видав указ, який ми виконуємо і нині, навіть не підозрюючи цього. Згідно з цим указом, довжина відомого предмета повинна дорівнювати  його ширині. Цей предмет має кожна людина, тримає його в так званій «чорній скриньці». Що це? (Носова хустинка, до того часу її робили овальної форми, тому багато тканини йшло у відходи.)
  2. За легендами саме він винайшов циркуль і створив перший у світі лабіринт. Назвіть його ім'я. (Дедал.)
  3. А останнє запитання у нас буде про... кохання.
  4. Одного разу хлопець-математик прогулювався з дівчиною. Вона зірвала ромашку і почала відривати пелюстки, промовляючи: «Любить - не любить...». Тоді хлопець сказав: «Не варто цього робити. Це зайве. Достатньо тільки ...» Що він запропонував? (Підрахувати кількість пелюсток. Якщо парна то не любить.)
  5. Скільки картоплі влізе в відро? (картопля не лазить)
  6. Яке число ділиться на всі числа без остачі?( 0 (нуль) )
  7. Число 666 збільшити в півтори рази не виконуючи ніяких операцій. (перевернути, 999)
  8. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50 пальців)
  9. В кімнаті чотири кутки. В кожному кутку сидить кіт, навпроти кожного кота по три коти. На хвості кожного кота сидить по коту. Скільки всього котів у кімнаті?  (чотири)
  10. Летіла зграя гусей:

1 спереду, 2 ззаду;

1 ззаду, 2 спереду;

Один між двома і три в ряд.

Скільки летіло гусей, і як вони летіли? (троє гусей вряд один за одним).

  1. Чому дорівнює півтора третіх від ста?(50)
  2. Поставити між 5 і 6 такий знак, щоб отримати число більше 5, але менше 6? (кому)
  3. Що робить сторож, коли у нього на шапці сидить горобець? (спить)
  4. Двоє друзів підійшли до річки, на березі якої стояв човен, який може перевезти лише одного чоловіка. І все ж друзям вдалося переїхати на другий берег? Відгадайте як це сталося. (до різних берегів)
  5. Мотоцикліст їхав до села. По дорозі він зустрів 3 легкових автомобілі і грузовик. Скільки всього машин їхало до села? (мотоцикліст)
  6. Книжка коштує 1 гривну і ще півціни. Скільки коштує книжка? (2 гривни)
  7. У скільки разів шостий поверх вищий від третього? (в 2,5 рази)
  8. Число, пів числа і ще четвертина його, а всього 12. Яке це число? (1,5)
  9. Половина – третя частина числа. Яке це число? (1,5)
  10. Як правильно сказати  дорівнює  чи дорівнює ? (не дорівнює)
  11. Три послідовних натуральних числа дають в сумі 24. знайдіть ці числа. (7,8,9)
  12. На скільки сума всіх парних чисел першої сотні більша суми всіх непарних чисел цієї сотні? (на 50)
  13. Чи може бути так, щоб в один і той самий момент Іван стояв за Петром, а Петро за Іваном, якщо можна, то як? (можна, спинами один до одного)
  14. Летіли галки і сіли на гілки. Якщо на кожну гілку сяде по галці, то одній галці не вистачить гілки. А якщо на кожну гілку сяде по дві галки, то одна гілка лишиться без галки. Скільки було галок і гілок? (3 гілки, 4 галки)
  15. У будинку 200 квартир. Скільки разів на дверях написано цифру 7? (40 раз)
  16. Одне яйце вариться 4хв. Скільки хвилин необхідно варити 6 яєць. (4хв. одночасно)
  17. На яке запитання не можна відповісти так? (ти спиш?)
  18. У Петрика запитали: „Хто зображений на портреті, що висить на стіні?”. Петрик відповів: „Батько того, що висить і єдиний син того, хто говорить”. Чий це був портрет?
  19. Скільки разів на добу годинна і хвилинна стрілки утворюють прямий кут?

Натуральні числа

1. Яке найменше натуральне число?          (1)

2. Найкоротший місяць року. (Лютий)

3. Клас, що йде після класу мільйонів.      (Клас мільярдів)

4. Скільки секунд у 1 годині? (3600)

5. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину?         (2)

6. Квадрат числа 40.       (1600)

7. Що важче 1 кг вугілля чи 1 кг пуху?     (Однакові)

8. Найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5.    (95)

9.Добуток 7*8.       (56)

10. Дія, що виконують для знаходження добутку.       (Множення)

Дробові числа

1. Дробову риску можна розуміти як знак…      (Ділення)

2. Сота частина числа.    (Відсоток)

3. Число, записане над рискою дробу.       (Чисельник)

4. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник.      (Правильний)

5. Який дріб завжди менший за одиницю?          (Правильний)

6.Добуток чисел 13*15*25*0*2         (0)

7. Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю?      (Так)

8. Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник.      (Скорочення)

9. Яку частину години становлять 10 хв? (1/6 год)

10. Знайди 3% від числа 100.   (3)

Раціональні числа

1. Сума протилежних чисел.    (0)

2. Дія, обернена до дії множення.     (Ділення)

3. Чому дорівнює !-27!? (27)

4. Вираз, у запису якого крім чисел і знаків дій є букви.      (Буквений)

5. Сума послідовних чисел від -5 до 5.      (0)

6. Який знак треба поставити між числами 7 і 8, щоб отримати число, більше за 7 і менше за 8?        (Кому)

7. Що більше -1235 чи 3?         (3)

8. Числовий множник перед буквеним виразом.          (Коефіцієнт)

9. Додатним чи від’ємним буде добуток трьох від’ємних чисел? (Від'ємним)

10. Доданки з однаковою буквеною основою.    (Подібні)

Різні питання

1. Результат дії множення.       (Добуток)

2. Скільки кілограмів має 1 центнер?        (100кг)

3. Число 10 у квадраті.   (100)

4. У назві якого птаха сорок однакових букв?   (Сорока)

5. Найменше трицифрове число        (100)

6. Найкоротший місяць року. (Лютий)

7. Число, на яке не можна ділити.     (0)

8. Перше бажання героїні казки О.Пушкіна «Казка про рибака та рибку».   (Корито)

9. Число, що йде за числом 999 999.          (1 000 000)

10. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?    (6)

Сюрприз

1. Над річкою летіли 1 голуб, 1щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок. Скільки птахів летіло?       (10)

2. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки дітей ішло до школи? (5)

3. На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося?   (Жодного)

4. Два батька і два сини впіймали 3 карасі, кожен по одному. Як це може бути?     (дід, син, внук)

5. Скільки крокодилів живе у Дніпрі?       (Жодного)

6. Які числівники є у пісні про Марусю, чорняву дівчину? (Раз, два, три)

7. Про скільки троянд співає А.Пугачова?         (Мільйон)

8. Яка з кухонних речей літає у космосі? (Тарілка)

9. Що позначає у математиці тире? («Мінус»)

10. Для чого у математиці вживається кома?      (Відділяє цілу частину дробу від дробової)

11.Супутник Землі робить один оберт за 1 год. 40 хв., а другий оберт за 100 хв. Як це пояснити? (1год. 40 хв.=100 хв.)

 12. З Києва до Львова виїхав поїзд зі швидкістю 50 км/год, а зі Львова до Києва виїхав поїзд зі швидкістю 60 км/год. Який з поїздів буде далі від Києва в момент зустрічі? (В момент зустрічі поїзди будуть на однаковій відстані від Києва)

Цікаві задачі для розвитку інтелектуальної культури молодшого школяра

 

Сучасні вимоги щодо формування  інтелектуальної  культури молодшого школяра включають в себе систему різних взаємопов’язаних компонентів. Одні з них характеризують  розвиток свідомості (знання, поняття, переконання), інші – поведінку (вчинки, звички, вміння).

         Уже в молодшому віці до дітей ставляться  моральні вимоги  у рамках того, що таке добре і що таке  погано. Навчання в початкових класах – період формування  інтелекту  і прищеплення основних  моральних  правил.  Саме в цей час відчувається інтенсивне  накопичення морального досвіду, поведінки, створюються  сприятливі умови  для розвитку  логічного мислення  розумових здібностей, моральної свідомості, ставлення  моральних знань учнів.

         Все  це  реалізується  в процесі  навчання  завдяки цілому комплексу методів. Кожна  40 хвилин  на уроці  повинна  пробуджувати  в кожному малюкові інтерес  до навчання, самостійного  висувати  гіпотези : перевіряти їх, порівнювати результати, доходити висновків, тобто  вчити мислити. Крім того, вироблення звички шукати  різні варіанти виходу з тієї  чи іншої ситуації дуже важливо  для майбутньої  творчої, зокрема наукової  діяльності, а саме вміння працівника знаходити неординарні шляхи вирішення проблеми забезпечує успіх у будь-якій справі, приносить насолоду.

         Активізуючи  навчальний процес  прагну стимулювати інтелектуальні, творчі сили учнів. Обов’язково враховую їхні психологічні можливості, рівень підготовленості, вікові особливості. Зовнішні стимули  навчального процесу діють через  внутрішні. Перші – це вимоги вчителя, однокласників, оцінка, заохочення і т.д. Внутрішні – інтерес до знань, бажання розширити  й поглибити знання, допитливість.

         Лише внутрішні стимули  мобілізують вольові і мислитель ні процеси. На уроках я  передбачаю такі  засоби і  прийоми, які збуджують  інтерес школярів   до виучуваного, активізують їхню  пізнавальну діяльність. Влаштовую змагання серед учнів, завдяки чому вони стають  уважнішими, відповідальнішими, працюють з інтересом. Заохочую творчу  працю дитини. Коли  вона створює  щось  сама і може при цьому бачити результат  своєї праці. Чим більше  дитина взаємодіє з природою, із суспільною працею, тим більше спостережливості, допитливості, пильності, уваги, здатності досліджувати  з’являється у діяльності  дитини.

         Створюю таку атмосферу у дитячому  колективі, щоб кожна дитина відчувала гордість  від того, що вона у чомусь досягла успіхів. У таких умовах пробуджується енергія  думки.

         Для  розвитку інтелектуальної  культури з математики, я пропоную  цікаві задачі з казковим сюжетом.

         Використання даних задач  сприяє розвитку кмітливості, творчої уяви, логічного мислення, математичної мови, стимулює інтерес  до „цариці наук”, сприяє активності учнів, виховує у них  навички  самостійної роботи  над задачею, вміння раціонально і творчо виконувати  завдання, ввічливо  і тактовно доводити свою думку і висловлювати думку  товариша.

Завдання 1.

                   Як Круть  і Верть зернятка   ділили. Круть і Верть  знайшли  зернятка Круть і каже:

-         Давай, друже, розділимо зернятка порівно.

-         Давай! Але  слабий я в математиці, діли ти.

Кинув Круть  другові 1 зернятко, а собі 2.

-         Ось  тобі, Верте, одна насінинка, а мені 2.

-         Чи не дуже мало ?!

-         Слухай далі, не поспішай. Тобі 3 зернятка.

-         Це добре!

-         А мені 4, тобі 5, а мені 6, тобі 7...

-         Це добре!

-         А мені 4, тобі 5, а мені 6, тобі 7...

І так далі. Розділив Круть зернятка, кожного разу збільшуючи собі на                  1 зернятко . Останній раз Круть кинув собі 20 зернинок і на цьому зернятка закінчились. Задоволений Верть, думаючи, що він отримав зерняток стільки ж, скільки і Круть побіг  до  нірки. Як по вашому, діти, хто більше отримав  зерняток  Круть чи Верть і на скільки?

Відповідь до задачі 1

         Круть отримав на 10 зерняток більше.

Круть 1      3        5        7        9        11      13      15      17      19

Верть 2       4   &nb


Copyright MyCorp © 2017