Вхід на сайт

Час

Пошук

Календар

Опитування

Хто ви?
Всього відповідей: 174

Друзі сайту

talschool-music Від свята до свята! http://percha-shodunka.ucoz.ru/ "Весела Абетка" — Для дітей України
Презентації для дітей
 З думкою про учня...
Cеть учителей начальных классов
Nachalka.com - сайт для детей, родителей, учителей начальной школы. http://pustunchik.ua





Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS


Стрельник Олена Анатоліївна
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Методична скриня


Місія школи:   формування особистості, орієнтованої на досягнення успіху в різних сферах діяльності.

Проблемна тема школи: практичне застосування

педагогічних технологій  на засадах компетентнісно-

орієнтованого навчання для розвитку навчальних

та творчих здібностей учнів.

 Задачі школи:

Ø формування життєвих компетентностей;

Ø підвищення мотивації до навчання;

Ø формування здорового способу життя.

 Методична тема:   формування особистості в системі компетентнісно- орієнтованого підходу до навчання та виховання.

Проблема над якою працюю:

Розвиток творчої компетентності молодших школярів

Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту,

особливий зв'язок між інтелектуальним життям особистості і прояви

її сил в активній діяльності.

В.Сухомлинський

Компетентність творчої діяльності передбачає виявлення творчого потенціалу учнів,

логічного, образного мислення, створення умов для розвитку творчої особистості.

Одним із стратегічних завдань є особистісний підхід до молодших школярів, гуманістичний

підхід, індивідуальність  пізнавальних здібностей, диференціація навчання і виховання,

допомога особистості пізнати себе , самовизначитись та самореалізуватись;  творча

особистість повинна працювати під девізом

«Допоможи мені це зробити самому».

Шляхи формування творчої компетентності учнів:

-         вміння бачити та сформулювати проблему;

-         вміння знаходити нові рішення;

-         вміння діяти в нестандартних ситуаціях;

-         активізація творчих здібностей учнів;

-         реалізація творчого потенціалу учнів.

Діяльність вчителя направлена на  стимулювання творчості учнів, використання

інтерактивних методів, проведення нестандартних уроків, організування дослідницької

роботи учнів.

Діяльність учнів полягає в тому, щоб він умів бачити проблеми, шукати шляхи їх

подолання, генерувати ідеї, спланувати та організувати свою діяльність тощо.

Шляхи розвитку творчої компетентності в навчально-виховному процесі:

Ø проблемний підхід у навчанні;

Ø самостійна робота творчого характеру;

Ø впровадження технічних засобів навчання;

Ø індивідуальний підхід у навчанні та вихованні;

Ø впровадження розвивальних творчих ігор;

Ø розв’язування творчих завдань.

Під час моніторингових досліджень i розвивальних занять важливо утворювати

позитивне психологічне тло. Недооцінка цього фактора гальмує розвиток учнів.

Неодмінна умова проведення занять — позитивна підтримка особистості дітей.

При проведені занять виключена будь-яка критика особистості та дiяльностi дітей;

приймається i заслуховується все, що робиться.

Необхідно додержуватися деяких вимог до мовлення ведучого:

• описувати свої почуття, називати конкретні факти або деталі, що сподобалися;

• виражати подив i захоплення всім, що роблять і говорять діти на цих заняттях;

• часто вживати такі слова, як: «молодець», «прекрасно», «добре», «дуже приємно»,

«розумниця», «красиво», «відмінно», «блискуче» тощо;

• якщо щось дратує, то звертатися до пояснення правил проведення цих занять,

а не критикувати особистість учня;

• в кожному занятті знаходить щось позитивне i називати це.

Можливості навчальних предметів(початкова ланка) щодо формування

компетентності творчої діяльності.

У своїй роботі використовую інтерактивні технології кооперативного навчання,

колективно-групового навчання, технології ситуативного моделювання, опрацювання

дискусійних питань. Використовую технологію критичного мислення; дослідницькі,

інформаційні, прикладні-практикоорієнтовані, творчі, ігрові типи проектів. Застосовую

комп’ютерні технології, музичний супровід уроків. Демонструю документальні фільми з

певних тем.

Успішно реалізую такі стратегії:

«мозковий штурм»;

асоціативний кущ;

ґронування;     

дискусійна сітка;

діаграма Вена;

запитання до автора;

мікрофон;

авторське крісло;

ЗХВ (Знаю. Хочу знати. Вивчу).

На уроці читання творча дитина при пiдготовцi до уроку використовує матеріал,

що розширює обрії пізнання творчості письменників— казкарів. Крім того, вона

може намалювати iлюстрацiю до тексту за своєю уявою, дати характеристику

героям, скласти вірш за опорними словами, пiдiбрати загадки, прислів’я до теми.

Впровадження методики ТРВЗ.

На уроках української мови використовую творчий підхід до вибору теми творів,

раціонально підбираю творчі завдання;

реалізую нестандартні форми проведення уроків, що передбачає активізацію

творчого потенціалу учнів, інтегрованих уроків, дебатів, круглого столу ; проводжу

тижні української мови та літератури, української пісні.

На уроках математики передбачається використання логічних вправ, головоломок,

софiзмiв, розв’язання задач різними способами, пошук раціональних шляхів розв’язання;

тести, кросворди; складання казок, віршів; аналізування та розв’язання прикладів,

рівнянь, задач підвищеної складності логічного характеру; самостійне складання учнями

задач, тестів, питань до теми; проведення математичних тижнів .

На уроках природознавства використовуються завдання творчого характеру: складання кросвордів,

участь у конкурсах i олiмпiадах, дослідницька дiяльнiсть учнів; залучення учнів до реалізації творчих

робіт та проектів; підготовка повідомлень за завданням вчителя. Передбачається складання казок,

вiршiв, проведення інтелектуальних конкурсів, написання творів та переказів, розробка дiалогiв з

визначеної теми, створення кросвордів, ребусів, композицій, добір музичних фрагментів до художніх

картин, побудова генеалогічного дерева своєї родини, випуски стiнноi газети. Проектна діяльність.

На уроках образотворчого мистецтва

Відомий український педагог В. Сухомлинський писав: «Дитя­чий малюнок, процес малювання —

це частка духовного життя ди­тини. Діти не просто переносять на папір щось із навколишнього

світу, а живуть у цьому світі, входять у нього як творці краси, дістають насолоду від неї»

Організовуючи інтерактивне навчання, моделюю життєві ситуа­ції, використовую рольові ігри, казку,

спільно розв’язую проблеми . Крім цього, проводжу з учнями різноманітні конкурси: «Конкурс чомучок»,

«Лист в малюнках», змагання, хвилинки-цікавинки; даю творчі завдання: «Домалюй, щоб…»,

«Спостережливе око», «Нама­люй навпаки», «Відгадай», «Чарівник», «Знайди схожий предмет».

Музич­ний супровід створює особливий музичний світ — світ високих по­чуттів, високого емоційного

напруження, допомагає створити творчу атмосферу під час малювання.

Я вчу малювати пальчиками та долоньками, точками, лініями, штрихами, свічкою, техніка гратаж.

Для креативного малювання учні використовують різні матеріали та інструменти: фарби, пен­злики,

олівці, листя, зубні пасти, зубні щіточки, трубочки, нитки, свічки, піпетки, соски, ковпачки та ін.

Також складаю з ними каз­ки, оповідання, розвиваю їхню творчу уяву.




Copyright MyCorp © 2019